söndag 24 juni 2012

Umeå!!!

Nu är det bestämt, kontrakten är uppsagda och flyttfirman är bokad...vi kommer hem till Umeå igen!!

Vår lägenhet i Haag.
Oj vilka blandade känslor jag har.... Holland och Haag är helt underbart och det är SÅ MYCKET som jag kommer att sakna... samtidigt känns det skönt att komma tillbaka till familjen, kompisarna, jobbet och trädgården...

Det har varit ett helt fantastiskt år och det är så mycket minnen man kommer att ta med. Det är så vackra och läckra miljöer här, utbudet av caféer, restauranger och affärer är enormt, det är nära till allt och man upptäcker hela tiden nya smultronställen.... Vi har träffat många intressanta människor som man kommer att sakna och det har varit ett lärorikt år där vi har fått kunskap och erfarenhet av hur annorlunda vissa saker kan vara i ett land som ändå ligger så nära Sverige.....


Det som förvånat mig mest under detta år är nog vädret... hade högre förväntningar och trodde att våren skulle vara mycket varmare. Min stora rädsla innan vi åkte var den obefintliga uteplatsen, men faktum är att det är ganska få kvällar som vi skulle ätit vår middag utomhus... så det har faktiskt gått bra att vara utan balkong eller uteplats även om det ibland kliat lite att få stoppa fingrarna i jorden...

Peace Palace
Blåsigt på piren vid den mäktiga stranden:)

Nu kör vi slutspurten här i Haag och ska krama ut det gottaste innan vi börjar vår 3-dagarstur mot Norrland...  När vi startade resan söderut för snart ett år sedan så grinade jag fram till Hörnefors och jag vågar nästan lova att jag bjuder på lite tårar även denna gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar