onsdag 27 juni 2012

Attans mage...

som alltid skall vara ett problem.... Var så nöjd efter min bioresonans-behandling och efter mitt uppehåll av mjölk, ägg och vetemjöl...men nu är min kanonkula tillbaka...

Knappast laktosfri...

Eftersom jag inte känner några kramper osv är det svårt att veta om det är pga för mycket intag av laktos eller om det är annat som spelar in... Jag fortsätter att dricka laktosfri mjölk och att äta soya-yoghurt men det har blivit väldigt mycket glass och choklad (som inte finns tillgängligt som laktosfritt här i Holland) och jag har inte avstått grädde och cremé fraiche som jag gjorde när jag var som duktigast...
Kan detta vara förklaringen?

Att magen är svullen är i alla fall ett som är säkert och jag vet inte om man ska gråta eller skratta när Alessia helt plötslig:
"Mamma har du en bebis där inne eftersom du har så stor mage?" Barn säger precis som de tänker:) Charmigt...eller?

Om någon månad blir det i alla fall lite enklare att försöka dra slutsatser för då kommer jag att ha hela mejeridiskar som kryllar av laktosfria produkter. Heja Sverige:)



Tills dess tänker jag nog ha lite ont och vara lite svullen, för är man en "Anderssons" så går det inte att vara utan glass. Speciellt inte när det är sommar och det vankas semester i Italien:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar