tisdag 5 juni 2012

Holländare och täckjackor...

Vad är det med dessa holländare och deras täckjackor?

Tycker att i Sverige försvinner dessa bort så fort vi får några plusgrader medan här verkar detta vara något slags året runt plagg.... Jag kan hålla med om att det har varit betydligt kallare och blåsigare här i Haag än vad jag förväntat mig och erkänner att jag fortfarande använder min lilla tunna dunjacka som går att knyckla ihop till en liten boll...men "stora" dunjackan och dunkappan är faktiskt bortplockad. Senast idag den 5:e juni har jag träffat på människor i täckkappor (ej Vespaåkare inräknat...) och det är faktiskt 15 grader utomhus...

Fyndat fin dunjacka åt Alessia, men den får vänta till hösten:)
Fastän jag kommer från norra Sverige så förknippar jag månaden juni med sommarklänningar och vit- och lättklädda studenter. Nu bor jag i mellersta Europa och här ser jag täckjackor...

Kom igen holländare....(och vädergudarna kanske), show me some summer feelings....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar