måndag 4 juni 2012

French fries och Lay´s chips....


Man hade ju önskat att de nya vanorna med att flytta till Holland innebar ökat intag av sparris eller holländska jordgubbar...men istället är jag helt lost på pommes frites med majonäs samt Lay´s chips...
Har aldrig varit någon riktig chipstjej utan jag har stått för konsumtionen av smågodis och Johan för chipsen....ända tills dess att jag fick smaka Lay´s lövtunna lättsaltade chips... De är en klass för sig och de konsumeras alldeles för mycket i vår familj, vardag som helgdag....



Sen var det då det här med French fries. Likaså med dessa fettindränkta potatispinnar så har de inte varit allt för ofta konsumerade av mig, men då jag i utredningen av min alltid så svullna mage visade mig vara överkänslig mot mjölk, vetemjöl, ägg, lök och paprika så blev pommes frites en av de få saker jag kunde äta på restauranger och helt plötsligt var jag fast även i denna inte allt för nyttiga härlighet... Nygjorda och välfriterade pommes med majonäs slår det mesta....

Det är fler i vår familj som delar vår passion...

Så, det blir till att ta nya tag med nya vanor....men det får vänta några veckor till tror jag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar