fredag 14 oktober 2011

Snurr snurr

Börjar känna mig lite less på att vara hängig…men ska väl inte klaga så länge man är på benen..
Är över 3 veckor sedan som det helt plötsligt började snurra och jag var så yrslig att jag tog snedsteg fastän jag styrde vagnen. Oavsett hur sakta jag vände mig från rygg till sidan i sängen så trodde jag att jag föll ur och fick värsta illamåendeattacken… Vissa dagar var det bättre men när mina föräldrar var på besök och fick ledsaga mig i Amsterdam kände jag att det var dags att besöka läkaren. 
Han konstaterade öroninfektion så 3-4 dagar efter jag fått antibiotika var jag inte längre yrslig och vågade röra mig i sängen igen. Istället började jag dock känna mig förkyld, det blev frossa och huvudvärk som övergick till kittlande hals som blev täppt näsa och allmänt hängig. Läkaren sa att antibiotikan kan göra en hängig i 1-2 veckor så inte mycket att göra åt och det är väl ok så länge man inte är sängliggandes. Men det är lite knäckande för humöret att inte riktigt orka göra något på över 3 veckor och man för lite ångest för Alessias skull att man helst bara vill ligga i soffan när hon försöker få ut en på cykeltur… 
Så nu tycker jag att det får vara nog! 
Vi bestämmer att jag är frisk, så eftersom vi idag har strålande sol och 14 grader får det nog bli ett besök på en uteservering och kanske att det blir något trevligt restaurangbesök efter det!!
 Välkommen helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar