lördag 15 oktober 2011

Riviera Maison å Grubbehallon

Om vi pratar inredningsbutiker här i Haag så har Alessia full koll på vilka två som är Johans favoritbutiker. En av dem är Riviera Maison där jag köpt följande tjusiga glasburk. Perfekt för frukostgodis i form av linfrön, gojibär och det bäst av allt: Hallon hemifrån Grubbe:)


En av de jobbigaste sakerna i somras med att vi skulle flytta till Haag (ganska otroligt och ganska tur att det endast var sådana här småsaker som störde mig:)) var att det inte var någon idé att bunkra hallon och blåbär i frysen...



För att lösa detta problem valde jag att torka både hallon och blåbär och ta med hit till Haag.
Bären fick ligga på tidningspapper i ca 3 dygn och därefter fick det några timmar i ugnen på låg värme. Så varje morgon kan jag få göra mig påmind om sommaren i Umeå då jag tog med Alessia ner till älven och plockade hallon under tiden hon kastade sten i vattnet. Ett härligt minne snyggt förpackat i Riviera Maison burk:)

1 kommentar:

  1. Hei:) jeg søkte på Google på ordene: Riviera Maison og Umeå- da kom din blogg opp. Skal dit på ferie til uka. Vet du om det er noen butikker i Umeå som har Riviera Maison? ? Klem J.

    SvaraRadera