torsdag 27 oktober 2011

Mat eller språkproblem?

Har nu två gånger råkat ut för lite överraskningar mitt i middagsbestyren... Den första var när jag skulle göra en pastasås med lövbiff och hade köpt hem ett köttpaket som såg ut som ihop rullade lövbiffar. När det var dags att strimla lövbiffen så visade det sig vara endast en mycket tunn köttskiva som var lindad runt en köttfärsdolme. Lövbiffssåsen blev snarare köttfärssås, men god ändå:)

Överraskning nummer två var när jag köpte en hel kyckling som jag förutsatte var grillad och klar... Den var kryddad med spanska kryddor så den var vackert orangeröd där den låg i sin förpackning... När jag satte igång rensningen visade det sig att kycklingen var rå och 1,5 kg kyckling behöver 1,5 timme i ugnen... Jag fick tänka om helt med min maträtt och det var faktiskt tur att Johan var lite sen hem den dagen....

Snart börjar vår holländska språkkurs så då kanske det inte behöver komma fler överraskningar på middagsbordet:)

Alternativt får jag stoppa in någon annan i köket..

(Obs, detta är ej bildmontage, Johan har prövat använda gasspisen:))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar