söndag 23 oktober 2011

Bortskämd familj...

Om nu inte fickparkering är min grej så är jag desto bättre i köket:) Är duktig på att skämma bort min familj och har lyckats uppfylla de flesta önskemål i helgen... Det började med pizza i olika utformningar med bla salami, champinjoner, kronärtskockshjärtan och soltorkade tomater. Min favorit bestod av mozzarella, västerbottensost, brieost och rostade hasselnötter...mmmm! Till detta serverades en pizzasallad på spetskål o dijonsenap. Det enda dåliga med denna middag var att en av pizzorna hamnade på sidan av min baksten så vi fick tillfälle att testa brandvarnaren...

Idag var första önskemålet chokladcrossianter vilket uppfylldes till eftermiddagskaffet. De fylldes med både vit choklad, mörk choklad och hasselnötspasta...kommentarer om resultatet är överflödiga....

Till middag valde Alessia hamburgare så det fick bli västerbottensburgare på surdegsbröd med egna pommes och en specialvariant på coleslaw. Tillbehören bestod av stekta champinjoner, bacon, sallad, gurka, tomat, purjolök, majonäs samt en yoghurtsdressing. Bättre än på restaurang var omdömet från sambon:)

Även om min familj blir bortskämda av det som serveras här hemma så finns det annat som jag blir bortskämd av... När det är dags att slå sig till bords är lägenheten i topskick och det är levande ljus lite varstans... Nästa härliga känsla kommer när middagen är klar.  Jag kan ha lämnat ett kaos efter mig men det dröjer inte länge innan köket åter skiner igen...helt utan min inblandning:) Det tackar jag för!!

Förutom ljusen ser ni här även den fina tavlan vi fick av Sofia, Erik och Moa i flyttpresent. Här inramad och klar, sedan tog det inte många minuter innan Johan fixat den till sin plats på väggen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar