måndag 3 oktober 2011

Finfrämmande




Sååå var äntligen helgen här när mor, far och bror skulle få se vart deras dotter/syster  har satt bo. Det började inte så bra med inställt flyg vilket gjorde att middagsplanerna och en innebandyträning blev tvungna att strykas. Jag blev så ledsen att Alessia kom och tröstade mig och strök mig på kinden och sa att ”ingen fara mamma”. Det värmde i hjärtat men jag är fortfarande väldigt irriterad på SAS…

Alessia och Johan hämtade våra gäster på flyplatsen och fastän det blev ganska sent hade Alessia varit i gasen och pratat och sjungit under hela resan. Hemma på Bilderdijkstraat hade jag förberett en förstärkt kvällsfika med bla ”hemlagade” crossianter (från burk), västerbottenschampinjoner och lite holländsk småkorv som avnjöts tillsammans med mycket surr och snack.

Den Haag visade verkligen upp sig från sin bästa sida då vi bjöds på tre dagar med strålande sol och 24-gradig sommarvärme. Vem hade räknat med att det skulle bli strandhäng i oktober? Vi fick en riktigt härlig dag med picknick och snäckplockning som vi kommer att längta tillbaka till när regnet och kylan slår till…

Men allt roligt har sitt slut så på måndagen fick vi kämpa för att hålla tårarna borta när väskorna packades och luftmadrassen tömdes…men vi var alla överens om att vi haft en fantastiskt trevlig, mysig och alldeles underbar helg tillsammans!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar