tisdag 13 september 2011

Pangalus


Är det något jag tycker jag saknar i min matvaruaffär så är det fisk och skaldjur till bra pris... När det gäller färsk lax kostar mindre bitar närmare 25 euro per kilo vilket är över 200 kr kilot vilket jag inte betalat för lax tidigare. Har dessutom svårt att hitta vanliga räkor och kräftstjärtar samt att jag ännu inte hittat någon stenbitsrom... Så för att hitta ett alternativ köpte jag lite fryst Pangalus som är en vit fisk jag inte tillagat tidigare. I all enkelhet smörstekte jag filéerna och kryddade med salt, vitpeppar och citronpeppar. Därefter blev det lite vitt vin och pressad lime samt en näve färsk persilja. Blev riktigt saftigt och gott så Pangalus lär få hamna på middagsbordet fler gånger.

Glömde fota så jag bjuder på lite andra bilder istället:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar