torsdag 1 september 2011

Bilderdijkstraat


Vår nya adress i Haag är Bilderdijkstraat dit vi anlände sent lördag kväll men där Johan hunnit bo och bona i 3 veckor. Trots att Alessia somnade en halvtimme innan ankomst var nog hon den som var piggast och mest igång. Efter en lång och tidvis trög dag i bilen var vi vuxna helt kaputt medan lilltjejen skulle leka med allt och pröva sina leksaker som nu befann sig på nytt ställe… skönt att hon var så peppad och gillade sitt nya hem! Även jag älskade lägenheten så fort jag klev in, jag vet , jag kommer att sakna en uteplats och grina över att inte kunna sitta ute och äta och fika, men lägenheten i övrigt var läcker och mycket större än jag förväntat mig!! Jag får nöja mig med att titta på grannarnas blommor och terrasser så länge….


Johan hade gjort ett fantastiskt jobb i inredningen och även uppackandet, men jag var förstås tvungen att ändra till mitt sätt vilket höll mig sysselsatt de första dagarna. I övrigt är det mycket praktiska saker att fixa från början såsom bankkort, telefonkort etc vilket inneburit att jag och Alessia haft ett ganska fullt program de första dagarna. Alessia känner nu igen kvarteren kring lägenheten och har även koll på att ”pappas jobbgata” är vid gröna skyltdockan. Det känns som att vi bägge börjar känna Haag och trivts det har vi gjort från första början!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar