onsdag 14 september 2011

fel, fel, fel, fel...

Hur mycket kan egentligen gå fel på en och samma dag?
Jag och Alessia skall resa till Rotterdam och det börjar med att tåget är inställt och vi får vänta på ett senare och långsammare tåg. Väl på plats på Rotterdams centralstation är det hysteriskt med folk och väldigt rörigt pga ombyggnad så all min energi läggs på att hålla fast Alessia i handen varför jag glömmer att checka ut min resa...

Väl hemma börjar det med att jag inte tar mig in i lägenheten...jag vrider och vrider och vrider på nyckeln men dörren vägra att öppnas...tillslut ger jag mig på överlåset som jag inte använt och vips går dörren upp. Hyresvärden hade tydligen varit och fixat den trasiga plattan och vridit om ett lås mer än vad jag brukar göra... Efter middagen vill jag ta ett bad då jag är frusen och känner en förkylning komma krypandes. Jag och Alessia bubbelbadar tillsammans men när vi skall kliva ur får vi inte av bubbelsystemet...kan det bero på att Alessia just doppat kontrollen i vattnet?

Uppstigen ur badet hör jag hur telefonen ringer men hinner ej fram så jag har ett röstmeddelande lämnat till mig. Jaha, hur får jag det uppläst på min nederländska mobil? Jag hittar ett nummer men får bara massa holländsk information i mitt öra. Ringer upp på nytt men samma obegripliga information och inget meddelande lyckas jag höra.

Försöker istället logga in på mitt OV-chipcard för att hantera min missade utloggning på tågresan. Hur jag än försöker lyckas jag inte komma in på mitt konto och inte heller beställa ett nytt lösenord... Jag försöker istället lösa detta på telefon och en hjälpsam tjej förklarar att det är två olika system och hemsidor som jag blandat i hop och jag har bara registrering på en av dem. Problemet är att samtalet bryts för jag får slut på pengar på mitt mobilkonto och min missade utcheckning är fortfarande olöst.

Jag bestämmer mig för att ladda mobilen för att ringa upp på nytt. Då uppkommer nästa problem, Johan har åkt till Sverige och mitt bankkort har ännu inte blivit registrerat för internetärenden så jag kan inte köpa något nytt telefonkort. Tycker att allt går åt pipsvängen så frusen och förkyld som jag känner mig tänkte jag krypa ner under filten och titta på tv. Blir nästan inte förvånad när jag inte får fram något ljud...något mer som kan gå fel?
Stänger av vår tv och hoppas att det blir en bättre dag imorgon:)
Namnet på ovan frukt- och grönsaksaffär stämmer ganska bra som beskrivning på denna dag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar