torsdag 8 september 2011

Handla i Holland

Att gå och handla här i Holland är lite av en upplevelse, det är många produkter man inte har koll på och prisbilden är lite annan. Först trodde jag att en del frukter var väldigt billiga men det visade sig att de hade skyltat med priset per 500 gram… Jag hade en uppfattning att grönsakerna här skulle vara mycket billigare här än i sverige och så är nog fallet för det mesta, men det gäller att vara smart. Många grönsaker och frukter såsom gurka, broccoli, zuccini och melon kostar per styck så då gäller det att hitta den största:)

På brödfronten är det mest färdigskivade rostfrallor så redan nu längtar jag efter att sätta tänderna i en finsk ruispalat… tur att jag gillar att baka även om jag inte riktigt lyckats hitta den finska finishen…

I kyldisken är jag helt borta, tycker det bara finns färgglada smaksatta saker och förstår inte riktigt användningsområdena…mjölk ska vara mjölk och inget annat! Många av produkterna försöker nog locka till sig barnen så jag har haft en hel del önskemål från Alessia när vi handlat men jag har lyckats avstyra det mesta men ibland har man fått ge efter:)

När det gäller blommor finns det små butiker i olika gatuhörn men urvalet på krukväxter är begränsat men å andra sidan finns en uppsjö av härliga snittblommor och allt till superpriser. Nedan magnifika Hortensia kostade endast 4.95 euro och man hade inte kunnat få motsvarande för 45 kr i sverige (åtminstone har jag inte lyckats med det i Umeå). Då var vi där igen... skulle vara härligt om man hade haft en uteplats att få pryda med blommor....:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar