tisdag 20 september 2011

London

Efter flera dagars resande är jag nu åter på plats i min nya hemstad, något rikare på erfarenhet och upplevelser men kanske något fattigare i plånboken:)

Hade äran att få följa med mina PwC-kollegor till London för firandet av vårt kontors 30-årsdag och för att lösa barnvaktsfrågan blev det några extra resdagar via Brunssum. Redan en vecka innan avresedagen började Alessia längta och fråga när vi ska åka tåg till Fammu, så när dagen väl var framme var det inga problem att fixa den 2,5 h långa tågresan. Här är vi tågresenärer:)





Själva resan till London gick via Tyskland så det blev både tåg, skytrain, flyg och tunnelbana innan jag väl var framme och kunde få mig en cappuccino och sallad på en av Londons alla matkedjor. Det blev första gången som jag prövade en soyacappuccino och det var en glad överraskning att den smakade så bra!




Efter det väntade jag på mina kollegor på hotellet men det visade sig att jag inte fått ta del av det senaste schemat så jag stötte endast på två kollegor som blivit tvungna att byta flygrutt och därför missat bussturen till PwCs kontor i London. Även om vi tydligen missade ett väldigt flådigt kontor så hade vi det ganska bra och fick en trevlig stund i hotellbaren:)


Det som sedan skedde i London (förutom utbildning och trevligt umgänge med kollegorna) var framförallt shopping men vi hade även en väldigt bra guidad sightseeing över Londons sevärdheter där vår duktiga och roliga guide även bjöd på lite onödigt vetande.



London är mäktigt och har mycket att erbjuda men när det gäller maten är jag inte lyrisk… Jag var tvungen att pröva klassikern fish and chips vilken var ok men inte mycket mer. Vi lyckades även hitta en och annan dålig pub samt att vår jubileumsmiddag på lördagen var katastrofal… Vågar nog säga att det är den sämsta restaurangmat jag någonsin ätit… inte bra betyg med andra ord! Vi var på en medeltida restaurang där såväl mat som underhållning och kläder/servis var hämtad från medeltiden. Blaskigt rödvin i IKEAs kaffemuggar tillsammans med kycklingklubba och potatis (utan sås!) där man bankar i bordet istället för att applådera är knappast en gourmetmiddag för att fira ett jubileum…



I övrigt var det dock en njutningsfull helg och Alessia hade även hon fått njuta med Fammu, Jan och Nikita som hade hunnit med massor av trevliga utflykter innan jag åter hittade tillbaka till Brunssum efter lite förseningar på Heatrow och lite irrande på Dusseldorfs flyplats för att hitta rätt tåg hem…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar