tisdag 29 november 2011

Vår modedrottning!

Alessia i favoritkläderna

 Vi är två i familjen som är ganska modeintresserade men nu har vi nått vår överman. Alessia är väldigt bestämd när det gäller vad man skall ha på sig och inte. Det händer att hon vill att man skall följa med och välja kläder åt henne men alla förslag förkastas och till slut står hon där åter igen med sin lila Hello Kitty klänning och röda glitterstrumpor...
Hon älskar att göra sig fin i örhängen (som skall vara på hela dagen trots att det börjar bli onda märken) och som jag redan sagt vill hon helst gå omkring i mina klackestövlar. Är det inte klackeskor på så går hon alltid barfota inomhus, oavsett temperatur. Annars syns ju inte nagellacket...

Nu när Alessia var i Brunssum så blev Eija stylad från topp till tå och det var bestämda åsikter vad som skulle vara på. Även jag får ibland strikta order vad jag skall ta på mig och det har hänt att jag har ett färdigt kit som ligger utanför badrummet när jag duschat klart....


Idag tvingade hon på mig mina högklackeskor när vi var på väg att handla mat för hon tyckte vi skulle vara fina när vi gick iväg. Och skall man vara fin då får man inte ha någon kofta på sig även om det är kallt... Och visst var det en frusen curlingmamma som trippade i väg för dagens matinköp....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar