lördag 5 november 2011

Allhelgona

Det var jobbet här i Umeå som fick styra när resan skulle bli av, så det vara mycket tur och lite planering som gjord att vi lyckades pricka av både en danskväll till Blender och Allhelgona. Denna helg är perfekt att umgås med familjen, mysa i mörkret och sedan beskåda alla tända ljus på kyrkogården.

Eftersom jag gillar att laga mat och tycker Allhelgona är en familjehelg så bjöd jag in min moster och morbror på middag. Det tog inte lång tid innan min kusin ville bjuda in sig och sin familj som med en extra flickvän innebar 6 gäster till....och då kändes det lite hårt att fira utan bror och flickvän så helt plötsligt hade jag 14 munnar att mätta:) Kul!!!

Satsade på en höstinspirerad meny så det blev fläskfilé med balsamicosky o rostade solroskärnor, höstwok på skogschampinjoner, aubergine, zucchini och bacon, karamelliserade morötter, jordärtskockspure samt ungsrostad potatis. Alla verkade nöjda:) Till efterrätt bjöds det på vaniljpannacotta med hallon och limerasp och därefter var det kladdkakecockies till kaffet...

Lyckades även sno ihop en ananaspaj till eftermiddagsfikat, så det blev några timmar i köket i dag. Tur man har bra barnvakter här hemma...de är dessutom väldigt bra på att skala potatis och diska:)

Innan middagen var vi på kyrkogården och tände ljus och njöt av alla tända lyktor som lyste upp höstrusket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar