måndag 14 november 2011

Laktos och bioresonans

Var nu ett tag sedan jag bloggade om min svullna mage så nu blir det en liten uppdatering. Som nämnts tidigare så kände jag ingen skillnad när jag uteslöt gluten så nästa steg var att testa laktos vilket blev lite av en utmaning eftersom vi flyttat till Holland och här förekommer inte dessa laktosproblem... Att hitta laktosfria produkter är näst intill omöjligt och att försöka få en soyalatte ute på restauranger visade sig bli väldigt svårt... Jag kämpade i alla fall på så gott jag kunde och tyckte mig efter en månad känna en ganska markant skillnad.


Har dock haft några toksvullna dagar även på laktosfri kost så jag bestämde för att ta detta ett steg vidare och passade därför på att när jag var i Umeå träffa en homeopat som utför bioresonans. Genom att kontrollera kroppens frekvenser mot olika allergener visade det sig att jag inte bara var känslig för mjölk utan jag reagerade även mot ägg, vetemjöl, lök och paprika. Så där har ni min roliga framtid...inte många maträtter och framförallt fikabröd man svänger ihop utan vetemjöl, ägg och mjölkprodukter såsom grädde och smör.... Men man får väl säga att det drabbade rätt person...har redan nu prövat baka bla kladdkakemuffins, mjuk pepparkaka och knäckflarn med hjälp av laktosfria produkter, dinkelmjöl samt något skumt pulver som heter "no egg"... Kan inte säga att de slår originalen men de kan fungera för den icke kräsne (läs allergiker:)). Får glädja mig i att en del knäckebröd är bakade uteslutande på råg samt att chokladbollar fungerar finfint om det är laktosfritt margarin:)

Tanken är sedan att 3 månader efter det att behandlingarna avslutas så skall man kunna börja införa dessa produkter i maten igen och då tåla en mindre mängd. Vi får hoppas!!
Tills dess säger jag bara grattis till alla som vill bjuda hem mig på middag eller fika de kommande månaderna:) Skojar bara...jag ser till att ta med det som behövs!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar