måndag 28 maj 2012

Morsdag

Genom att bosätta sig i ett nytt land och dessutom leva ihop med en person från ett tredje land gör att det blir mycket Morsdagsfirande:)

Redan för två veckor sedan så firade vi Morsdag rejält på den holländska Morsdagen då min mamma var här på besök så den bästa presenten för oss bägge mammor var att jag, mamma och Alessia fick umgås hela helgen.... Men jag glömmer inte den fantastiska presenten jag fick i form av en läcker Kitchen Aid som nu pryder vårt kök och skall få bidra till mycket gott.





Så denna helg var det dags för nytt Morsdagsfirande och vi kör lite ombytta roller...Jag och min mamma uppvaktas på den holländska och Johans mamma som bor i Holland firas på den svenska Morsdagen.... (orsakat av Norwegians inställda flyg och nya resplaner...)


Även här var det umgänget som var den viktigaste presenten och vi hade en supertrevlig helg i Brunnsum med besök av Floriade 2012 och en fantastisk grillkväll på Eija och Jans fina utegård. Vi insåg att vi saknat det här med utemiddagar och grillningar och vad passar då inte bättre än med en sen kvällsgrillning när vädret bjudit på 29 grader under dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar