tisdag 3 januari 2012

Väder, vind och mörker

Så var man åter i Haag:) Alessia gjorde en otrolig insats på resdagen och höll sig vaken till 00.15 efter att rest med 3 flygplan, tåg och spårvagn. Dessutom var det inget som helst gnäll eller klagomål utan det närmsta hon kom en beklagelse var att hon x antal gånger fråga när vi är framme, men det kan man ju knappast klandra henne för. Superduperdotter med andra ord:)

Första dagen här i Haag fick man riktiga vårkänslor när solen lyste och det var +10C, men detta byttes snabbt när man på natten vaknade av skakande fönster och slagregn... Jag hörde siffror på vindbyar med 120 km/h och att det kom mycket regn är ingen tvekan om utifrån allt vatten jag var tvungen att torka bort från fönsterbrädan och på golvet under.... Undrar just om det var regnovädret eller dåliga fönster som var den felande länken här....

Jag har dock både hört och sett bildbevis på snön som intagit Umeå efter vi åkt. Hade varit kul att få vara med om det även om det förstås är skönt att slippa all skottning som jag nu vet att pappa sliter för fullt med...

Det är något visst med snön och mörkret i norr, de känns väldigt viktiga för att få den riktiga julkänslan... Idag kunde jag konstatera att det började skymma vid kl 17, detta att jämföra med mörkret som intar Umeå redan mellan 14-15 på dagen...men å andra sidan blir ju julbelysningen i Umeå betydligt viktigare och mysigare:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar