tisdag 10 januari 2012

Skolstart

Så har skolan börjat på riktigt för Alessia och vi har haft två kämpiga dagar både mor och dotter... Känns inte så bra när läraren måste slita Alessia från mig och hon krampaktigt kämpar sig fast runt mina ben samtidigt som hon darrar som ett asplöv. Fröken tycker dock det är bättre att jag lämnar klassrummet direkt och när jag ringer till rektorn en timme senare tittar han i klassrummet och säger att "hon ser inte glad ut men grinar i alla fall inte".

Det var inga problem att sedan prata om att hon skulle till skolan på nytt men väl morgonen efter på skolan så kom tårarna på nytt och det blev ännu en dragkamp där Alessia blev den stora förloraren....
Min förhoppning är förstås att det ska bli lättare och lättare men nu har hon grinat även på kvällen och önskar allt vad hon kan att hon slipper gå till skolan i morgon...
Egentligen är det inte alls konstigt att hon tycker det är jobbigt. Vem skulle vilja vara hela dagar med främmande människor som man inte förstår ett ord av vad de säger och vill man själv säga något så är det ingen som förstår....
Nä, det är bara till att berömma tjejen som kämpar på och försöker komma in i den holländska vardagen.

Goed Alessia!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar