tisdag 17 januari 2012

Fredagstapas

Länge sedan jag delade med mig av vår middagsmat så här kommer några bilder på vår "fredags-tapas". Kände att det var dags för fisk samtidigt som vi hade flera goda ostar i kylen och jag var mest sugen på pizza...så det fick bli ett lite tapas-hop-plock!



Av fisken (någon vit, kan inte de holländska namnen:)) blev det thailändska fiskkakor och till det gjorde jag nudelsallad med nötter i salladsblad och en dippsås med sesamfrön. Jag tog fram vår Old Amsterdamost och en hård getost som man fick karva sig bitar (i valfri stor storlek) i från och slutligen gjorde jag stenplattegräddade pizzor i olika utformningar. Några naturella med olivolja och havssalt (som bröd), några med salami och soltorkade tomater samt min favorit med goudaost, getost, parmesanost samt cashewnötter...Mmmmm!

Och inte att förglömma...ett (eller kanske två....) glas rödvin:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar