söndag 15 januari 2012

Prisjämförelse

Nu när vi varit på semester i Paris och även besökt Umeå under julen så slår det en att det faktiskt är ganska billigt här i Holland vilket förstås är en förklaring till att vi nu klarar att leva på en persons lön under en kortare tid.

Jag tänkte därför visa er vad en av mina senaste matkassar kostade och då handlade jag på Albert Heijn som ändå är att se som en av de dyrare kedjorna i Holland. Men då måste man förstå att jag är som de här gamla tanterna som stoppar upp kassakön med alla sina kuponger... Självklart läser jag veckans reklamblad och passar på att utnyttja passande erbjudanden:)


Detta är vad jag handlade:
1 liter youghurt
4 alpro soya (typ yoghurt i 500 g burk)
1,5 liter mjölk
5 kilo äpplen (på erbjudande förstås...så nu har vi äpplen i flera veckor:))
Gouda ost, ca 1 kg
Kellogs Rice Krispies
1 ask färska champinjoner
1 förpackning salami
1 kg färska kycklinffileér
1 paket riskakor
1 ask gröna vindruvor
2 bananer
1 paket bryggkaffe
1 gurka

Vad tror ni jag betalade för detta? Jo 30,81 euro vilket i dagens kurs blir under 280 kr.

Det ni, då förstår ni att jag trivs ganska bra här i Holland:)

1 kommentar:

  1. Hejsan! :) jag har tidigare haft andra boggar men nu har jag precis skapat en ny med skönhet/smink/kläder som inriktining! Vet inte om du är intresserad av sånt men tänkte iallafall tipsa :D
    Jag kommer lägga upp inspirationsbilder, dagens makeup/klädsel/nagellack, olika tips inom skönhet mm. :)
    ha en bra dag, kram!

    SvaraRadera