måndag 2 januari 2012

God fortsättning!!

Inte för att vi hade ett speciellt hektiskt nyårsfirande men det blev liksom aldrig att jag tog mig tid att önska alla ett Gott Nytt År här på bloggen, så istället får jag önska alla mina härliga läsare en God Fortsättning på 2012!!!





Nyårsafton blev en lugn tillställning då delar av deltagarna kastat in handduken på grund av magsjuka. Eftersom vi hade hemresa till Haag på nyårsdagen så var det skönt med ett stillsammare firande och vi njöt av riktigt god mat tillsammans med våra vänner. Jag hade fixat jordärtskockssoppa med parmachips och parmesarnflarn, Erik bjöd på helgrillad oxfilé från DUÅ (den bara smalt i munnen...) och sedan hade jag gjort vaniljpannacotta till efterrätt.

Sofia (alias festfixare nr 1) såg förstås till att barnen hade ett eget bord med nyårsdukning och med barnvänlig meny snyggt ackompanjerad av snurrgurka och snurrmorötter och som grädde på moset bjöds det på skattjakt efter maten. Mycket uppskattat av kvällens prinsessor.























Vi tog det lugnt med fyrverkeriet så Tomtebloss var vår grej:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar