torsdag 5 april 2012

Glad Påsk!!


Vill bara passa på att önska er alla en riktigt härlig påskhelg innan vi packar in oss i bilen för lite semester!!

Vi börjar resan mot Brunnsum där jag hört rykte om att Jan skall ha köpt en riktigt påskhare att tillagas på typiskt "Maastrichtvis". Blir spännande om vi får tillfälle att smaka på denna:)

Därefter är planerna att Alessia och farmor ska få rå om varandra ordentligt när jag och Johan får 3 dagar i Champagne för att titta och smaka på lyxbubbel:)

Har hört att det är det traditionella Påskfirandet med familj och släkt hemma i Umeå så jag kommer säkert att sakna er en stund där på Påskafton... men ska skåla i Champagne och njuta av en fransk påskmiddag så det blir riktigt härligt!!

Alessia är i skolan och idag slutar de redan kl 13 efter en gemensam påsklunch så då skall jag hämta henne och intervjua vad en "holländsk påsklunch" innebär. Är dock tveksam att jag kommer att få något briljerande utlägg men kanske att det går att få fram något av vad de ätit (eller serverats...)


Glad Påsk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar