måndag 5 mars 2012

Bläckfiskfiske och snorkling

Ute på ön Koh Talu erbjöds det både möjligheter till snorkling och till fisketur. Johan åkte själv på snorklingen och tyckte det var helt otroligt med den mängd fiskar som simmade runt huvud och ben...

Tror faktisk att jag är ganska glad att jag slapp den upplevelsen då jag nog ansett det mest otäckt med alla fiskar runt omkring mig....

Fisketuren följde jag dock med på som fotograf och som testsmakare av rå bläckfisk...
Det var inga tjusiga fiskar som fångades men killarna som var med oss tog fast de sprutande fiskarna och filéeade dem råa och bjöd detta med vitlöksolja på.... Ingen sensation, tycker det kändes väldigt hårt och fast för att vara rå fiskfilé...







 Det var dock en upplevelse att befinna sig ute på det öppna vattnet i den fantastiska solnedgången så detta var helt klart ett minne för livet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar